.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرط مصر برای اجازه خروج آمریکایی‌ها از غزه
کارشناس مصری گفت: کشور مصر شرط گذاشته است که قبل از خروج آمریکایی ها، ورود کمک‌های انسانی به غزه باید انجام شود.
شرط مصر برای اجازه خروج آمریکایی‌ها از غزه

شمال نیوز : طبق آخرین خبر‌های مربوط به تحولات سرزمین‌های فلسطینی، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا توافق کردند که کمک‌های بشردوستانه را از طریق گذرگاه رفح به غزه برسانند. ایالات متحده در حال رایزنی با رژیم اسرائیل برای جایگزینی عملیات زمینی در نوار غزه است وهمچنین دولت بایدن درخواست بودجه ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین و ۱۰ میلیارد دلاری برای اسرائیل را بررسی می‌کند. علاوه براین روسیه به همراه ۱۴ کشور دیگر خواستار تقویت نقش سازمان ملل در جلوگیری از استفاده از مواد شیمیایی شده اند.

 

در ارتباط با توافق عبدالفتاح السیسی و جو بایدن برای ورود کمک‌های انسانی به غزه از طریق هماهنگی مقامات ذیربط در دو کشور با سازمان‌های بشردوستانه بین المللی و تحت نظارت سازمان ملل از طریق گذرگاه رفح، دکتر محمد صادق اسماعیل، رئیس مرکز عربی مطالعات سیاسی و راهبردی در گفتگو با اسپوتنیک تصریح کرد: من معتقدم که مصر قبل از صحبت در مورد خروج آمریکایی‌ها یا ملیت‌های دیگر، ورود کمک‌های بشردوستانه را شرط کرده است و ۱۱۵ اتوبوس از مصر در گذرگاه منتظر هستند، اما مهمترین چیز مکانیسم اجرایی و اطمینان از رسیدن آن به مردم در این گذرگاه است، زیرا ممکن است مورد هدف رژیم اسرائیل قرار گیرد و سپس جهاد اسلامی یا حماس به حمله علیه آن متهم شوند.

 

محمد صادق اسماعیل افزود: اسرائیل تا جایی پیش رفته است که حتی برخی از کشور‌های اروپایی که ابتدا از حق مشروع آن در دفاع از خود صحبت می‌کردند، اکنون و موضع خود را تغییر داده اند، مانند نروژ که کمک‌های مالی به فلسطین ارسال کرده و به نظر می‌رسد بمباران بیمارستان المعمدانی، به شدت به زیان رژیم اسرائیل تمام شده است.

 

درخواست مصر از رژیم صهیونیستی برای آتش بس ۶ ساعته در غزه

 

منابع آگاه اعلام کردند که مصر از رژیم صهیونیستی خواسته است تا با اعلام آتش بس ۶ ساعته اجازه دهد کمک های بشردوستانه وارد نوار غزه شود.

 

منابع آگاه در گفتگو با شبکه سعودی العربیه اعلام کردند که مصر از رژیم صهیونیستی خواسته است تا به مدت ۶ ساعت آتش بس اعلام کرده و اجازه دهد امدادرسانی بشردوستانه به غزه صورت گیرد.

 

این منابع همچنین افزودند که قاهره از تل آویو خواسته است متعهد شود که تحت هیچ شرایطی به کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه حمله نکند.

 

مقامات رژیم صهیونیستی که از ورود هر گونه کمک بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری کرده و آب، برق و سوخت را به روی فلسطینی‌های ساکن غزه قطع کرده‌اند، تا کنون به این درخواست قاهره واکنش نشان نداده‌اند.

 

در خبری دیگر، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که با مصر و هلال احمر فلسطین برای بازگشایی گذرگاه رفح و کمک رسانی فوری به غزه تلاش می‌کند.

 

مخالفت رژیم صهیونیستی با ارسال هر گونه کمک بشردوستانه به نوار غزه در حالی است که وزارت جنگ این رژیم امروز پنج شنبه اعلام کرد که محموله هوایی حامل خودروهای زرهی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی وارد شده است.

 

در ارتباط با مواضع اخیر فرانسه در قبال تحولات فلسطین و اوکراین نیز، محمد نادر العمری، نویسنده و پژوهشگر روابط بین الملل در گفتگو با اسپوتنیک تأکید کرد: فرانسه می‌خواهد از این تنش در چارچوب مذاکرات سیاسی موضعی برای خود بیابد، اما در نهایت این کشور زیر چتر آمریکا عمل می‌کند. در ارتباط با تمایل رئیس جمهور آمریکا به درخواست کمک خارجی برای اوکراین و رژیم اسرائیل، دلایل متعددی وجود دارد، از جمله اینکه دولت آمریکا همچنان می‌خواهد متحدان خود را حفظ کند، بنابراین به وعده‌های خود در مورد کمک به اوکراین و اسرائیل و همچنین تلاش برای اعمال فشار با هدف تحقق هرگونه دستاورد سیاسی و نظامی در این دو پروند ادامه می‌دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.